geslaagde avond met de jeugd

Woensdag, 6 juni 2018

Afgelopen maandagavond 4 juni stond een avondje vissen met de schooljeugd van Lottum op de agenda.

Als organisatie heb je vooraf wel wat zorgen of er genoeg begeleiding wil komen, of er wel vis te vangen is, en dat soort zaken.

Nou, het kon bijna niet beter lopen als dat het deze avond gegaan is. Al ruim van te voren waren de senior leden van Willem Barendsz en Eendracht aanwezig om de schooljeugd te helpen. 22 kids aan het water, dan heb je je handen vol. Van tevoren alle hengels klaar gemaakt, en nog een paar reserve hengeltjes stand-by. Potjes met maden staan klaar, evenals een emmer met lokvoer.

Mooi op tijd komen de kids alle op de fiets richting water, na enkele instructies gaan ze gezamelijk vol goede moed aan de slag. En warempel, het duurt niet lang of de eerste vis bengelt in de lucht. Gevolgd door een flink geschreeuw van allen die in de buurt staan. Wat een enthousiasme !! De instructie om aan de waterkant niet te veel lawaai te maken zijn ze dan inmiddels ook al vergeten.

Om er een beetje wedstrijdelement aan te geven werden er koppeltjes van 3 kinderen gevormd en worden de vangsten bij elkaar opgeteld. Het koppel met de meeste vis staat een mooie prijs in het vooruitzicht. Dat motiveert natuurlijk ook nog extra. Na afloop zijn er gezamenlijk 86 vis gevangen, wat voor een eerste avond met deze kids zeer positief te noemen is. Iedereen zag zijn dobber wel een aantal keer onder gaan, en alle deelnemers hebben dus ook vis gevangen. Iets wat met de ervaren seniorvissers nog lang niet altijd zo is.

Na afloop is er een prijsuitreiking waar de vangsten besproken worden. Voor de winnaar is er een beker en voor alle deelnemers is er een prijsje.

Deelnemers bedankt, vrijwilligers bedankt !!