met de JOL Jeugd vissen aan de Maas

Vrijdag, 22 juni 2018

JOL-JEUGD vissen aan de Maas.

2 avonden achter elkaar stond er op de agenda dat de Lottumse jeugd van de JOL kwam vissen. Deze keer afgesproken aan de Maas. Daar is iets meer ruimte als bij ons Schuitwater, en mocht de concentratie van de kids een beetje wegzakken, dan is er aan de Maas nog wel genoeg te beleven. Stenen in het water gooien blijft ook leuk.

De eerste groep waren de allerjongste. Groep 5,6, van de lagere school zijn toch wel erg jong, en dat heeft de nodige hulp gevraagd van onze begeleiders. 20 kinderen, en 20 snoeren in de knoop. Dan blijf je bezig. Maar wel gemiddeld 10 vis de man, met uitschieters naar 18 stuks.

De tweede avond groep 7 en 8. Deze zijn al eens eerder aan de beurt geweest en dit verloopt dan ook veel rustiger. Ondanks de stevige wind gaat het vrij goed. De vangsten zijn ook iets minder als de dag ervoor, maar dat hoort bij het vissen. Gemiddeld een 6tal vis wisten ze toch weer te vangen. Enkele mooie voorn waren er vandaag ook bij.

Als er dan voor de jeugd naar afloop een zakje chips is, zit de avond er weer op en "stuiteren" de kids weer op huis aan.

Avond geslaagd !! Volgend jaar weer.

JOL bedankt,

Begeleiders en begeleidsters bedankt !!!