Mark Limburgs Kampioen 2018

Maandag, 16 juli 2018

Op zondag 15 juli werd door Sportvisserij Limburg het Limburgs Kampioenschap Vijvervissen georganiseerd bij vijver ‘Het Rijnbroek’ in Tienray. Al om 07.00 uur waren de eerste deelnemers en vrijwilligers van HSV De Vriendenkring aanwezig bij de vijver. Onder het genot van een kopje koffie werd al druk gediscussieerd over de te volgen tactieken om zoveel mogelijk karper in het net te krijgen. Er was zelfs een optimist bij die meende deze dag vier netten nodig te hebben om alle vis te kunnen bewaren.
Maar wat kwamen de wedstrijdvissers bedrogen uit. Nog even lieten de karpers zich zien, maar verdwenen kort na aanvang van de wedstrijd naar plekken waar ze niet beten. Op vijver 2 ving een van de hengelaars een karper van ruim 5 kg, maar raakte daardoor zo vermoeid dat hij om een pauze vroeg. Niet alleen de wedstrijdvissers kregen hierna een pauze, maar ook de vissen namen deze en lieten de deelnemers in de brandende zon gaarkoken. Een half uur voor het einde van de wedstrijd rinkelde bij een van de deelnemers zijn mobiel, waarna de karpers ineens bij hem beten: raar maar waar.

Uitslag
Ook als de vangsten slecht zijn, hebben we gelukkig toch winnaars. Bij vijver 1 wisten de senioren 55- met 14 deelnemers ondanks de lagere vangsten toch nog een gewicht van 102 kg in de weegnetten te brengen. Het grootste deel hiervan kwam voor rekening van Mark Schoeber, die met een vangst van 17.605 gram overtuigend winnaar werd. Op eerbiedige afstand eindigde Collin van de Ven als tweede met 14.930 gram. Het podium werd compleet gemaakt door Jos Janssen met 11.750 gram.

Op de overbevolkte vijver 2 ging het de senioren 55+ een stuk slechter af. Slechts 48 kg was hun buit. Bijna 20 % hiervan werd door Fred van de Molen ingebracht, namelijk 9.575 gram, wat hem de titel Limburgs Kampioen opleverde. Met een regelrechte zondagsvis van 5.795 gram wist Frans van Deur de 2e plaats te veroveren voor de neus van Joep Vissers, die uiteindelijk met 5.395 gram tevreden moest zijn met de 3e plaats.

Namens Willem - Een  deden 3 leden mee.

Mark Schoeber eerste bij -55 met 17.605 gr

Piet Driessen 7de bij +55 met 4.410 gr

Peter Savelkouls 9de met 3090 gr

Joep en Cindy bedankt voor het verslag !!