Lottumse Maasoevers zijn weer schoon

Zaterdag, 13 april 2019

Wederom 10 leden van zowel Willem Barendsz als ook van Eendracht verzamelden zich vrijdagavond aan de boothelling bij de Maas in Lottum. Eerst even met z'n allen het stukje tussen de helling en de molenbeek gedaan. Ook het recreatieveldje wordt helemaal ontdaan van afval. Daar ligt nog best veel, drankblikken en andere troep wat de recreant niet mee naar huis wil nemen. Vervolgens vanaf de bootheling richting het zuiden, een heel stukje langs de maasoever afgestruind. Lekker kletsen, buiten bezig zijn, en tussendoor wat rommel oprapen. De gemeente Horst aan de Maas heeft gezorgd voor afvalzakken en prikstokken, dus we zijn goed "gewapend" Dit jaar duidelijk minder afval dan vorige keren, wellicht ligt alles aan de overzijde.

De stieren in de wei kijken gevaarlijk onze richting op, toch zullen we er langs moeten. Ook al zijn het nog jonge stieren, ze hebben al behoorlijke horens. De aanwezigheid van deze stieren geven me nog altijd weer een onveilig gevoel. Als we ons traject afgewerkt hebben moeten we ook weer dezelfde weg terug. Het feit dat enkele leden dan liever een omweg lopen zodat ze niet meer tussen de stieren hoeven te lopen, bevestigd dat ik niet de enigste ben die zich niet happy voelt tussen deze beesten.

Als we terug bij het beginpunt zijn worden alle zakken verzameld, en ook alle grote stukken zoals jerrycans e.d. worden in een hoekje bij elkaar gelegd, de gemeente haalt dit binnenkort op. Het was frisjes, maar weer gezellig. Dinsdag nog een keer, dan samen met de schooljeugd, hopelijk lopen daar geen booskijkende stieren.