Fusie Willem Een bijna een feit.

Vrijdag, 24 mei 2019

Lees hier het laatste nieuws over de fusie tussen Willem Barendsz en Eendracht

Broekhuizenvorst 22-05-2019

De laatste formele stapjes op weg naar de fusie,

Deze week hebben de besturen van hsv Eendracht en van Hsv Willem Barendsz de handtekeningen gezet onder het fusievoorstel. In dat voorstel word omschreven hoe de fusie volgens de wettelijke regeltjes afgehandeld wordt.

Dit voorstel wordt nu door de Notaris bij Kamer van Koophandel gedeponeerd, waar het 1 maand ter inzage blijft liggen. Ook komt er een aankondiging hiervan in een landelijk dagblad. Nadat de stukken 1 maand ter inzage hebben gelegen zal de Notaris bij de rechtbank een beschikking opvragen dat er geen verzet is aangetekend tegen de voorgenomen fusie. Daarna dienen de leden van beide verenigingen het voorstel van het bestuur aan te nemen in een ledenvergadering. Omdat we toekomstig gebruik willen gaan maken van de automatische ledenadministratie van Sportvisserij Nederland is het belangrijk dat we voor 1 september alles klaar hebben.

De datum voor de ledenvergadering is op Donderdag 11 Juli, aanvang 19.30 uur, locatie café Dn Hook Lottum. Daar wordt t.z.t. nog een uitnodiging voor rondgestuurd.
De aktedatum , dus de dag dat de fusie in gaat, wordt dan 1 augustus 2019.

We hebben in dit traject de steun gevraagd bij KNHM en bij Sportvisserij Nederland. De Jurist van Sportvisserij Nederland heeft ons de concept statuten aangeleverd, en heeft ons fusievoorstel nogmaals gecontroleerd. Ook de beide heren van Koninklijke Nederlandsche Heidemaatschappij – KNHM, hebben over de schouders mee gekeken en ons bijgestaan waar nodig.

We gaan afscheid nemen van 2 mooie verenigingen die jarenlang een naam hebben opgebouwd in de regio. 2 verenigingen waar menigeen zich persoonlijk en emotioneel bij betrokken voelt. Voor sommige doet dat misschien pijn, maar daarvoor krijgen we wel een nieuwe club terug. Een nieuwe hengelsportvereniging die hopelijk kan voortborduren op die goede naam van beide verenigingen, en kan verder werken aan een gezonde toekomst. Wij als bestuur vinden dat we daar best trots op mogen zijn !!

Namens besturen
Hsv Eendracht